Nærområde

Tussilago barnehage ligger sentralt til, midt i Husbymarka. Vi er heldige som har skogen og fine turmål rett utenfor gjerdet. Vi legger til rette for at barna skal få gode opplevelser ute i naturen, året rundt.

Leirfivelen har faste turdager i løpet av uka, og ut i året har også Hestehoven det. Vi tar også spontane turer så ofte vi har muligheten. Vi ser på nærområdet vårt som en viktig ressurs i det pedagogiske arbeidet vårt.

Vi har mange turmål som ligger i gåavstand til barnehagen, både for kortere og lengre turer. Ett sted vi bruker mye er Elgskogen, det ligger rett nedfor barnehagen. Der har vi en gapahuk, som gir oss et godt utgangspunkt for en dag i skogen. Dette er et fint område som barna får kjennskap til når de går på småbarn, og som følger de som et flittig brukt turmål resten av barnehagelivet.

Trollskogen, Remyra, Hessjøen, Dullumsgryta og skogen ved Malmtunet er også områder vi besøker med jevne mellomrom, både sommer og vinter.